Stakeholderwaarderingsonderzoek

LVNL laat met regelmaat een waarderingsonderzoek doen onder de belangrijkste stakeholders, te weten luchtvaartpartijen, luchtverkeersdienstverleners, bestuurders en vertegenwoordigers uit de omgeving en samenleving. Doel is in beeld brengen hoe zij LVNL waarderen, waar nog kansen liggen voor verbetering van onze diensten en de relatie met onze stakeholder en hierdoor nog meer waarde te creëren. Vanwege de COVID-19-pandemie kreeg het klantwaarderingsonderzoek uit 2018 pas in 2023 navolging in een uitvoerig stakeholderwaarderingsonderzoek (SWO).

Het SWO van 2023 is uitgevoerd door het bureau Kyden/Kirkman. Zij hebben gebruikgemaakt van een online survey onder 29 stakeholders en aanvullende interviews met een selectie van zestien stakeholders. De gekozen methodiek is erop gericht om het onderzoek binnen een aantal jaar nogmaals te kunnen laten uitvoeren met dezelfde onderzoeksmethodiek en vragenlijst. Het algemene rapportcijfer dat de ondervraagde stakeholders gaven in het SWO was een 7,3 en specifiek op het onderwerp veiligheid scoorde LVNL een 8,7. In 2018 waren de beide scores respectievelijk 7,1 en 7,8.