Duurzame inzetbaarheid

Ten opzichte van 2022 is het verzuimpercentage gedaald van 5,1 procent naar 3,8 procent. Daaruit blijkt dat onze werknemers gezond en productief zijn. Dit is een resultaat van onder andere ons voortdurende streven naar duurzame inzetbaarheid. De afgelopen jaren namen we verschillende initiatieven en ontwikkelden programma’s om de gezondheid en het welzijn van onze werknemers te bevorderen. Dit omvat onder andere:

• Gezondheidschecks

• Mogelijkheid voor werkplekadviezen thuis en op kantoor

• Sport- en yogamogelijkheden

• Mogelijkheid hulp van bedrijfsmaatschappelijk werker

• Gevarieerd aanbod in bedrijfsrestaurant, waaronder gratis fruit

• Leeftijdsbewust personeelsbeleid

• Mogelijkheid thuiswerken

We erkennen de verschillende behoeften van onze medewerkers en streven ernaar een werkomgeving te creëren waarin zij optimaal kunnen presteren. Voortdurende groei en ontwikkeling mag in het duurzame inzetbaarheidsbeleid niet ontbreken. We hebben diverse opleidings- en trainingsprogramma's ingevoerd om de vaardigheden en kennis van onze medewerkers uit te breiden. Zo worden zij beter uitgerust om zich aan te passen aan veranderende werkvereisten en nieuwe uitdagingen. Door deze initiatieven willen we niet alleen de productiviteit verhogen, maar ook een positieve impact hebben op het algehele welzijn van de werknemers van LVNL.

We hebben belangrijke stappen gezet op het gebied van duurzame inzetbaarheid en erkennen dat dit een continu proces is. We blijven luisteren naar de behoeften van onze medewerkers.